31 Ekim 2011 Pazartesi

Hayat


Hayatın sunumları vardır insana, istemediğiniz ya da elde etmeyi düşünmediğiniz şeyler bir bakarsınız altın tepsi de önünüze gelmiştir. Gelenleri görünce siz bile şaşarsınız, nasıl olduğuna. Ben ne yaptım da bunlar benim ayağıma geldi, düşünseniz de bulamazsınız. O zaman yapılacak tek bir şey var, sunulanın tadını çıkarmak.

Bazen de, hayattan bir şeyler istersiniz, olması için çabalarsınız, emek veririsiniz bu sefer altın tepside sunulmasını bırakın beklemeyi, arpa boyu yol alamadığınızı görürsünüz ve yine sorarsınız kendinize neden, ne yaptım da olmuyor, çalıştım, emek verdim, peki neden soruları, patlamaya hazır volkan gibi, beyninizde çarpışacak.
Olmayacaksa olmaz, o zaman yapılacak tek bir şey var, her şeyi oluruna bırakmak.  Ne kadar isteseniz de olmuyor işte, ya rotanızı değiştireceksiniz ya da isteklerinizden vazgeçeceksiniz.

Birileri boşa kürek çektiğinizi, hayallerinizden vazgeçmeniz gerektiğini söyleyip duracaklar. Vazgeçmeyin hayallerinizden, bu gün olmazsa yarın olur elbet.
Yarın da olmadıysa, aldırmayın siz, o artık sizin bir parçanız olmuştur. Hayat çizginizin son noktasına kadar sizinle birlikte,  olacak umuduyla yaşarsınız.

Bu gün sesini duymayı beklemediğim arkadaşım gibi, hayat ummadık sürprizlerle dolu. Yeter ki yaşamdan kopmayın, kendiniz için bencilce yaşamayın, birilerin hayatını değiştirin, birilerine yön çizin, ya da birilerin elinden tutup kaldırın ki sizin için iyi ki varsın desinler.
Bütün olumsuzluklara rağmen, vazgeçmeyeceğim, gün gelecek hayallerim benim peşimden koşacak, bana yetişmek için uğraşacak,  yakalayabilirse ne mutlu ona. Yakalayamasa da, arkamdan geldiğini biliyorum, bu bile yeter bana.
Hayat insana sunulan en büyük hazine, yaşamış olmanız önemli değil, nasıl yaşadığınız, kimlerle yaşadığınız önemli olan. Hayalleriniz erişilmez olmalı, sizin kutup yıldızınızdır. Bazen el uzatıp tutabilecek kadar yakındır, bazen de çok uzaklarda bir noktadır.
 Yeter ki hayallerinizin peşinden koşacak cesaretiniz olsun…
turkankebeci@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder