4 Kasım 2011 Cuma

İyi Bayramlar

Sevinçlerin, mutlulukların, özlemlerin, umutların, hoşgörünün, paylaşmanın, sevgilerin yoğun yaşandığı günlerdir. Bayramlar nice umutları barındırır, bağrında.

Bizler her geçen bayramların ardından, nerede eski bayramlar diye hayıflanırız, bir şeylerin özlemi içersine gireriz. Değişen ne ki, bu özlemleri yoğun yaşarız. Aslında değişen hiç bir şey yok, değişen sadece kendimiz. Büyüdükçe içimizdeki çocukta büyüdü, istekleri, beklentileri değişti.  Biz çocukken yanımızda olan insanlar yok artık, değişen birde bu. Bayramlarda onları göremiyoruz, gözlerimiz onları arar oldu.

İstediğimiz ayakkabının alınmasını beklemek, şekerlikten beğendiğimiz şekeri alma sevinci yok artık. Ayakkabıyı, şekerin alınmasını bekleyen değil bunları alan bizzat biz olduk, biz sadece beklemenin sevincini ve mutluluğunu kaybettik.
Çocukluğumun bayramlarını, şekerlerini özlüyorum. Şekerlikten istediğim şekerleri seçerdim, fındıklı ve susamlısına bayılırdım. Babamın Üsküdar da ki şekerci arkadaşına gitmeyi dört gözle beklerdim.
Şekercide verilen şekerlerin hiç birini almayınca, bu kadar şeker ve çikolatayı çok seven bana,  babamın bakışını hala hatırlarım. Çünkü istediğim şekerden vermemişti.  Ben fındıklı ve susamlıdan istiyordum.

Şekerci den istediğim şekerleri seçmenin mutluluğunu sevincini hala yaşıyorum.
On dokuz yıldır bu sevinç hiç eksilmedi içimden, sadece konum değişti. Çocukluğumun şekerlerini üreten firmadayım. Milyonlarca çocuğa ulaşıyor ürettiklerim.  Kim bilir belki onlarda benim gibi, şekerlikten bu çeşidi seçerken, yaşadığım sevinci yaşıyorlardır. Her banda dökülen şekeri, ilk günün sevincini, mutluluğunu yaşayarak açarım, tıpkı altı yaşında ki çocuğun hayallerinde ki gibi.
 Şeker toplayan çocuğun yaşadığı, mutluluk, sevinç tadında bir bayram dilerim.
İyi bayramlar.











Çocukluğumun şekerleri.

Türkan Kebeci
turkankebeci@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder