21 Mart 2017 Salı

BAM TELİ’NİN YOLU



Yollara düştüğünüz olmuştur elbette.
Bazen kavuşmaya, hasreti, özlemi gidermeye bazende kaçmak için yaşanılanlardan. Hasret ve özlemi yaşatan ayrılıklardan düşeriz uzun ince yollara. Hele Anadolu’nun tozlu yolları insan kokar buram buram.  Nasırlaşan ellerinin birinde bakraç diğer elinde bebesi  ya ağaç dallarını ya pamuk saplarını yada hayvanlarına götürdüğü otun ağırlığından iki büklüm olmuş  sırtında taşıyan kadınlarımıza o tozlu yollarda kesin denk gelirsin.  
Bu tozlu yolların kokusunu türkülerle aldım. İlkokul bir ve ‘Elmayı top top yapalım, kızlara bahşiş atalım’ ardından 4. Sınıf ‘Bu gün bize hoş geldiniz erenler’ kokuyu alsam da içime işleyişi Diyarbakır da tandır ekmeği  ile lisanını bilmediğim dili konuşan insanların allı pullu kıyafetleri  ile ilmek ilmek işlenmeye başlanmıştı.  Beş yıl işlenen her ilmek ayrılık yollarına düştüğümde bir bir söküldü.
Kısa bir yol olsa da  ‘ Açtım ola şu Sivasın gülü yaprağı, çekti bizi bu yerlerin suyu toprağı’ soğu vursa da çekilen yerdi aşıkların, Veysel’in dünya gözü.
Bundan sonra Trakya yollarına düşme vakti gelmişti. Bu yollar daha bir başkaydı ‘Beyası’ dile dolanan insanların, kızanların diyarıydı.
Sonra çıkılan yollar kısaldı ta ki 1995 de ATV’de ‘Bam Teli’ diye bir program  aklımdan bir baksam mı diye geçirdim. Sunucunun ‘Yollar uzun, gitme vakti’ sözü ile biten yollar benim için yeniden başlamıştı.
Yollar dedim bazen insan kokusu değilde  insanın kendisiyle de  kesişiyor 2015 seçimleri Ankara hemen yan koltuğumda Bam Teli ve benim sesi ile gittiğim uzun yolcu yanımda 10 dakika sohbeti çıkılan yollar gibi insan kokuyordu. Aydın’dan efelerin diyarından aday bana sordu nereden diye ‘İstanbul’ dedim gülümseyerek.
Arkadan ‘Hangi Bölge’ diye sordu. Birde bölgesi vardı bu şehrin, ‘3. Bölge Tayfun bey’ işte o zaman o yollarına müptela olduğum Anadolu’nun bir ili niye değil diye hayıflandım. Ayrılırken ‘Yolunuz açık olsun’ der demez ‘Yolumuz açık olsun’ dedi ve Eskiyen yüzünde yeni gülümsemesiyle vedalaştık.
Biz kaybettikten sonra hayatını öğreniriz sevdiklerimizin bende bu gün öğrendim işte size 55 yıllık hayatından kısa bir an; Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü'nden 1983 yılında mezun oluyor,  siyasi görüşleri nedeniyle kaymakam yapılmıyor ve bu süreçte kargoculuk, Ankara düğün salonlarında ve pavyonlarında orkestra solistliği gibi birçok değişik işler yaptıktan sonra Milliyet Gazetesi 'nde muhabir olarak başlıyor.
Yolun açık olsun, gitme vaktin gelmiş demek ki.
Türkânca



1 yorum: