25 Aralık 2013 Çarşamba

GELECEĞE DAİR...

Son iki haftadır, yolsuzluk davası ile gelişen olaylara tanık olmaktayız. Devlet içinde var olan iki gücün egemen olma davasıdır. Bu olayların nereye kadar gideceğini bir vatandaş olarak bilmiyorum. Fakat halka kulak vermeyen, ben yaparım tavrı ile yaklaşımın sonucu bu noktalara geldi. Bu olayların ortaya çıkmasında dış güçlerin parmağı olduğunu hükümet dile getirse de, bu güçlerin onayı ile gelip ve işbirliğine devam eden kendileridir. Bundan sonra ne olacak ? sorusuna çoğumuz  'bir an önce gitsinler' cevabının toplumda yükselmesi normal.

Bende aynı düşüncede olsam da şu anda gitmelerini istemiyorum. Peki  ne istiyorum?
1.  Yerel seçimler de kalesi olan belediyeleri kaybetmesini.
2. Genel seçimleri kazanmasını fakat % 50 değil, % 30-35 oy oranı ile hükümeti kurmalarını istiyorum.
Elbette bu istediğimin geçerli sebepleri var. % 50 ile övünenlerin ruh halini görmek istiyorum. Daha önemlisi, ekonomi o kadar iyi değil. Gün geçtikçe de kötüye gitmekte. İşsizlik oranı ve cari açık artmakta. Üretim bitirildi, hizmete ve inşaat sektörüne yönelik bir hareket var. Ekonomiyi canlı tutan sıcak para hareketi azaldı ve para çıkışı olacak. Doların 1.85 den 2.08-95 lere çıkması ile Türk lirası değer kaybına uğradı. Amerika'nın para basmak dan vaz geçmesi ile dolar değer kazandı.

Sadece gelişmeler doğrultusunda ekonominin gidişi kötü. Bu genel seçimlerde kaybederse iyi gidiyor diye şişirilen ekonomi balonu yeni hükümetin elinde patlayacak. Yine mağdur edebiyatı ile halkın gözü boyanacak. İlk sözleri duyar gibiyim,  ''İşte oy verdiniz sonucu bu biz varken böyle değildi''.
Ekonominin kötüye gitmesi erken seçimleri getirecek buda iki yıl içinde yeniden AKP hükümetinin gelmesi demektir. Bu sefer 12 yılda değil uzun yıllar kalması demektir.

Yukarı da ki açıklamaya dayanarak bu genel seçimlerde % 30-35 oy oranı ile seçilip, ekonomi balonu elinde patlaması gerektiğini düşünüyorum. En azından halk her şeyin göründüğü gibi olmadığını anlar. Unutmayalım ki dış politikalarda ve iç işlerinde yapılan yanlışlıklara hiç değinmedik.

Her karanlık,  güneşin doğmasına gebedir. Umarım bu olaylar güzel günlerin habercisidir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder