16 Mayıs 2014 Cuma

ENDİŞEM

 

Soma holding yetkilileri açıklama yapıyorlar, açıklamalarını dinlemedim ve seyretmedim sadece satır başlıklarını sosyal paylaşımlardan takip etmeye çalışıyorum.
1. Yetkililerin ceza almasını beklemek hayal olur. ILO sözleşmesini Türkiye 1932 yılında kabul etmiş olsa da, Kimya, İlaç, Maden, Ev işleri ile ilgili yasaları kabul etmedi. Bu doğrultuda işletme sahipleri ihmallerinden kaynaklanan ceza-i müeyyidelerden muaf olacak. Aklandılar
2. Devlet tarafından bu işletmenin denetim raporları hep olumlu olduğu aşikar. Hükumete bu kadar yakın olan bir işletmeden başka bir şey beklenemez. Bu konuda da aklandılar.
3. İşletmede yabancı işçi çalıştırma konusu var. Yabancıların çalışma izni var ise bu konuda sıkıntı yaratmaz, aklandılar.
4. 15 Yaşında çocuk işçi çalıştırma olayı sıkıntı yaratabilir. 4857 İş kanunun 72. maddesine göre 18 yaşını doldurmayan erkek ve her yaştaki kadınlar maden, kanalizasyon, kablo döşeme ve tünel inşaatlarında çalıştırılamaz. Kanunun bu maddesi işletmeyi ve Çalışma bakanlığını sıkıntıya sokabilir. İşletme çalışan sayısını veremiyor. Bunun iki nedeni olabilir, kaçak ve 18 yaşını doldurmamış çalışan olmasındandır.
Uzun yıllar yöneticilik yapan biri olarak bu açıklama beni güldürdü. Birim maliyetini bilen bir işveren işçi sayısını bilmiyor. Bu mümkün mü? Birim maliyet hesaplanırken işçilik maliyetini sıfır kabul etmiş olacaklar. Yada onlar benim bilmediğim şekilde işçilik maliyetini hesaplamaktalar.  Gelelim 4. maddede açıklanan bu durum. Hem işletmeyi hemde hükumeti uluslar arası hukukta çok sıkıntıya sokar.
Endişeme gelince bundan dolayı işletmeyi vede kendilerini aklamak için aramaya ara vermeleri. Millet olarak başımız sağ olsun. Fakat bunu kadere bağlamayın. Kullanın diye Yüce Yaradanımız Cüz-i irade vermiş. 
Bu olay fazla kazanma hırsı sonucunda emeği sömürerek  yapılan katliamdır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder