1 Ekim 2013 Salı

SEVMEK NEDİR?


Sevmek nedir? 
Diye sorulduğunda ilk önce biraz düşünsek de,  hepimizin kendimize göre verecek cevabımız elbette vardır. Fakat tek kelime ile tarif edin denirse işte o zaman işimiz zor. Tarif etmekte zorlandığımız bu soyut kavramı tek kelimeye sığdırmak basite indirgemek olarak algılanabilir. Aslında tek kelime açıklamaların bile onu basitleştiremediğini görürüz.
Sevmek; beklemektir, emektir, hoşgörüdür,  fedakârlıktır. Sevmek, ailenizin haricinde ki kişiler tarafından sevilmenizdir dersem haksızlık etmiş olmayacağımı düşünüyorum. Bunu en güzel örneğini bu gün yaşadım.
 -Tam o gün iş çıkışı çalan bir telefonda sizi bekliyorum diyen bir söz müdür.  
- Yıllarca görmediğiniz, bende emeğiniz çok,  hayatta duruşu sizden öğrendim sözü ile uzatılan bir demet karanfil midir sevgi.
-Ya da mailinize gelen annem kadar sevdiğim hocam diye başlayan tebrik söz müdür sevgi?
-Ya da kırgınım sen yoksun yanımda canım arkadaşım diyen bir mesaj mıdır sevgi.
-İyi ki yanımdasın diyen bir söz müdür sevgi. 
Nazımın dediği gibi ‘ Bir kurşun kalemim vardı ben içeri düştüğüm sene. Bir haftada yaza yaza tükeniverdi. Ona sorarsanız bütün bir hayat. Bana sorarsanız Adam sende , bir iki hafta’

Bana sorarsanız bu sözleri hak edecek hiçbir şey yapmadım. Onlara sorarsanız çok şey..
Sevmek güzel, sevilmek daha da  güzel.  Beni seven dostlarım, arkadaşlarım ve öğrencilerim iyi ki sizler varsınız..
26 Eylül..

Türkan Kebeci




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder