11 Temmuz 2011 Pazartesi

ÇİZGİLER

Hep kullandığımız kelimedir, hayat çizgisi. Tarif et deseler nasıl tarif edilebiliriz ki.
Hayata gözlerimizi açtığımız anımız başlangıç noktamız, gözlerimizi kapattığımız anımızda bitiş noktamız olsa gerek. Bu iki noktayı  birleştirdiğimiz de  hayat çizgimiz çizilmiş mi olacak. Bu kadar kolay, şu anda bu çizginin neresinde duruyoruz. Durduğumuz nokta’dan  geri baktığımızda yaşadıklarımız canlanır bilinç altımızda, sonra onları filme döküp şerit halinde gözümüzün önün  den geçiririz. Bazen hayıflanırız, bazen keşkeleri, bazen de iyikileri kullanırız. Ama artık geçmiştir hiç birini değiştire bilmenin,  imkanı yoktur. Ya bulunduğunuz noktadan sonrası nasıl olacak diye çok düşünürüm…
Nasıl  olacak bundan sonrası, ne kadar sorsam da kendime, cevabını bulmayı beklemek , düşsel bir avuntudan ileriye gitmez elbette. Önceden bazı insanları ve olayları hep gözümde büyütürdüm, bana ulaşılmaz gelirlerdi, ne kadar uğraşsam da tırmanamayacağım dağın zirvesindeler di. İmrenirdim, onlara, onlar gibi olmak isterdim, onların doğrultusun da hayatıma yön vermek , o zamanlar doğru buydu. Şimdi ise doğru bumu ? Elbette hayır gözüm de büyüttüklerim aslın da çok küçüklermiş, nasıl dağın zirvesi yerleştirmişim, diye çok sorarım kendime, aslında ben öyle görmek istemişim. Ben istediğim için oraya çıkabilmişler,  ulaşılmayan onlar değil benim, ben  orada  düşlediğim için orada bulunduklarını,  Can Yücelin dediği gibi, zor oldu ama öğrendim. 
Onların yerine kendimi düşlemeye başladım, bu nokta dan sonrası nasıl olacak, düşlediklerime ulaşacabilecekmiyim?  Geçmiş için geçirdiğim film şeridi, ben düşlemeden geçse gözümün önünden derim ve görebilsem hayatımın geri kalanını..Sabırsızlığın bir göstergesi olarak görürler bu isteğimi, sabırsızlık değildir, olabileceğini görebilirsem daha fazla emek harcamayı isteyip daha fazla mücadele edebilmek içindir. Olmayacaksa bırakıyım olduğu yerde, boşa kürek çekmeyeyim hayat denizinde, başka değerler için emek vereyim,  başka yön belirleyeyim kendime.

Hayat çizgimizin dışında birde hayatımıza çizdiğimiz çizgiler vardır.  Kesik , eğri, silik düz,  kalın yaşamımıza göre birilerini seçeriz, hangisini seçerseniz ona göre çizersiniz hayat çizginizi.  Ona göre düzenlersiniz yaşamınızı.
Ben kalın olanını seçtim, kalın olsun ki izi kalsın….

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder