30 Eylül 2020 Çarşamba

İşiniz Takip Edin

 



Üretim; İnsanların ihtiyaçlarını karşılayan herhangi bir maddenin hem faydasının hem de miktarının arttırılması olarak tanımlayabiliriz. 

Dünya da kaynakların gittikçe azalmasıyla birlikte insan nüfusunun artması kaynakları daha verimli kullanmaya zorluyor. Bu sebepten işletmeler kıt kaynakları en etkili şekilde kullanmanın yöntemlerinin arayış içindeler. Bu kıt kaynaklar, hammadde, enerji, su,  zaman, insan gücü vb. Kaynaklar azaldıkça üretimin sürdürülebilirliği için dünya devi işletmelerin karşısında orta ölçekli işletmelerin mücadele edebilme gücü gün geçtikçe kalmamaktadır.  Uluslararası şirketler yerel işletmeleri satın alarak ülkelerin üretimlerini yönlendirdikleri gibi dünya üretimine ve tüketici kitlelerini belirledikleri algı yöntemleriyle istekleri doğrultusun da yön çiziyorlar.  Kıt kaynaklar, üretim yapan firmalara verimliliklerini sorgulamayı zorunlu hale getirmektedir. Üretim de verimliliğin arttırılması günün sonunda para, günün sonunda kazanç ve zaman demektir. Ölçeğiniz ne olursa olsun verimliliği her işletme,  kaynaklarını daha etkin kullanması için uygulamak zorundadır. Verimlilik konusunda gerekli önemi göstermeyen işletmeler maliyetlerin yüksekliğinden dolayı mücadele etmekte zorlanmaktadır. Acımasız satış piyasasında mücadele edebileceğimiz tek kozumuz fiyat uygunluğudur. Buda maliyetleri minimize etmek için verimliliği arttırmaktan geçmektedir.  İşletmeler verimliliğini nasıl arttırabilir? Sorusu meselenin temelini oluşturuyor. Uzun açıklamalardan sonra konun özünü irdeleyelim.

Üretim öncesinin, üretim esnasını ve üretim sonrasında ki süreçleri tanımlamakla başlamalıyız. Doğru tanımlama sonrası bu süreçlerde geçmiş yıllara ait verilerin analiz edilip yaşanan problemlerin, ne zaman, nerede, nasıl olduğuna ve problemin tekrarlanma sıklığını analiz ettikten sonra uygulanan çözüm yöntemlerinin yeterli olup olmadığına göre yeni çözümler doğrultusunda, üretim öncesini, üretim sürecini ve üretim sonrasının planı yapılmalıdır. Tüm süreçlerin işleyişine hâkim olmak gerekir, süreçte aksayan küçük bir nokta, atlanılan olay veya bir defadan bir şey olmaz düşüncesi, ihmal edilen önemsiz görülen olay bile verimlilik zincirini kırar ve verimlilikte aksaklıklar yaşanır. Süreci takip etmek için alınan her personel işletme için bir maliyettir. Belirli yerlerde teknoloji kullanımı insan iş gücünü azaltacak ve doğru verilerin elde edilmesini sağlayacaktır. Her sorun için personel alımı personel yığılmasına ve diğer personellerin de verimliliğinin düşmesine etkendir. Kâr marjın artması için maliyetlerin düşmesi gerekir. Buda her bölümde güncel verilerin elde edilmesi ve verilerin doğru okunmasına bağlıdır.

Her şey hayallerle başladığı gibi verimli üretimde doğru planlamayla başlar. Planlama da ki aksaklık üretim sürecini yanlış yönlendirip, yönetilmesi demektir.  Verimliliğin rotasını planlama çizer. Güçlü ve doğru planlama üretimin verimliliğini zaman içinde yükseltecektir.

İşi takip etmek kurmaktan zordur. İşimizi takip edelim yoksa global dünya da başkaları bizim işimizi kontrol eder.

Yazımız planlama ve üretim sürecinde yapılacak çözümler ve süreç sonrası ile devam edecektir.

2 yorum:

  1. Bu anlamda tekstil sektoru uzun yillar cok verimsiz ve hantal uretim yapti.endustri muh.tarafindan uretimde zaman etüdü uygulamasini biz penyelux te 1985 lerde uygulamaya koyduk ve gordük ki tablo cok değisik...o yüzden ben isyerimde yuksek verimlilik uzerine pratik ve dikey produksiyon tipi bir calisma uygulayarak avrupa piyasasi ile boyle rekabet edebiliyorum..

    YanıtlaSil
  2. Yalın, katılımcı ve sürdürebilir üretim

    YanıtlaSil